sierpnia 20, 2015

BookTag: Podróż Marzeń

Za nominację do tego TAGu bardzo dziękuję Alei Czytelnika. Tradycyjne już nikogo nie nominuję, choć przyznam, że Podróż Marzeń to bardzo ciekawa zabawa. Jeśli dobrze zrozumiałam, to wymieniam miejsca, do których chciałabym pojechać i sama dobieram do nich kategorię, po czym dopasowuję książki. Jeśli zrobiłam to nie tak to dajcie mi znać. Muszę się poważnie ograniczyć co do tych miejsc, gdyż ja chcę zwiedzić po prostu cały świat.

Anglia, Londyn
Książka, w której świecie najbardziej chciałabym zamieszkać.

Po raz kolejny: Sherlock Holmes. Świat, w którym obecnie żyje, jest niekompletny bez tego bohatera i wyczuwam ogromną pustkę. Z chęcią zamieszkałabym z nim na Baker Street i zachwycała się jego dedukcyjnym geniuszem. 

Egipt, Kair
Książka, której akcja rozgrywa się w dawnych czasach.

Zapomniany Legion, Bena Kane, to jedna z lepszych powieści historycznych, jakie dane mi było przeczytać w życiu. Nie mogę się już doczekać kontynuacji i mam nadzieję, że będzie równie dobra jak pierwszy tom.

Japonia, Tokio
Książka, gdzie przeszłość miesza się z teraźniejszością.

Magdalena Kordel w Tajemnicy bzów zgrabnie poprowadziła dwa wątki. Jeden dzieje się w czasach współczesnych, drugi podczas wojny. Zabieg ten udał się jej doskonale i nie odczułam zbyt nagłych przeskoków czy zawirowań.

Rosja, Moskwa
Książka, której nie doceniają inni.

Pewnie dziwi Was, że chcę zawitać do Rosji. Uwielbiam jednak rosyjską literaturę i z chęcią zwiedziłabym jej ojczyznę. Książką, którą dobrałam do tej kategorii jest Jedyny i Niepowtarzalny Ivan, czyli przecudowna historia, którą mało kto zna. Jest to jedna z moich ulubionych książek i dużo razy do niej wrócę.

Czechy, Praga
Książka, do której pragnę wrócić.

Chętnie powtórzyłabym sobie Piotrusia pana i, nie śmiejcie się, Przedwiośnie, Żeromskiego. Jakoś chodzą za mną te dwie pozycje. Zresztą mnóstwo jest książek, które chciałabym ponownie przeczytać, ale brakuje mi czasu.

Francja, Paryż
Książka, w której miłość gra pierwsze skrzypce.

Wystarczy dopasować tu jakiś romans i będzie dobrze. Wybrałam tu Musimy coś zmienić, gdyż miłość jest tam punktem docelowym, a romantyzm puka do drzwi.

Grecja, Ateny
Książka, o która jest znana bardzo długo.

Kto nie pomyślałby w tym momencie od razu o Harrym Potterze? Dobra, ja na początku pomyślałam o lekturach szkolnych pokroju Mickiewicza czy Słowackiego, jednak Harry jest lepszym wyborem. Normalniejszym niż Granica, która nie chce się odczepić.

Wszechświat, Księżyc
Książka, której bohater osiąga to, co niemożliwe.

Z mgły zrodzony i mała, zwinna Vin. Kocham ją trochę mniej niż Kelsiera, ale i tak jest cudowna.

12 komentarzy:

  1. Ej, ciekawy tag! Podoba mi się! ;)
    Aż mnie ciekawi, jakie byłoby odniesienie do naszej ojczyzny ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. To chyba jeden z najlepszych TAG-ów, jakie spotkałam! Z Holmesem i Potterem jak najbardziej się zgadzam, reszty nie znam, ale chętnie poznam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny tag! Aż mnie zachęciłaś do kilku książek :D

    Może chcesz wziąć udział w konkursie? ♥klik♥

    OdpowiedzUsuń
  4. super ten tag :P ja mam do niego zaległą nominację i muszę ją w końcu zrobić :D
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób! Na pewno wpadnę zobaczyć odpowiedzi :)

      Usuń

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger